mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma. Derse genel bakış ve kişisel ilgi alanlarını saptamak. | |
2 | Defile org. kapsamında yapılması gerekenlerin anlatımı. Yeteneklerine göre, görev dağılımı. | |
3 | Defile tarihi, defile ve türleri, defilelerde giysi sıralaması. | |
4 | Defile trafiği, bölümler, tablolar ve gruplar. Defile çıkış listesi hazırlanması. | |
5 | UYGULAMA ; Hazır giyim firmalarından birinde, giysi firmalarından birinde, giysi sıralaması kombinasyonu yapmaları. Defile çıkış listeleri hazırlamaları. kombinasyonu yapmaları. Defile çıkış listeleri hazırlamaları. | Araç temini |
6 | Manken giydirme teknikleri, defile trafik ve süreleri. Bütçe için gereken kalemler | |
7 | VİZE - Kendi seçtikleri konsepte uygun, giysileri, hazırladıkları dekoru önün de sunmaları. | Mekan temini |
8 | UYGULAMA ; Defileye çıkacak koleksiyonu temin edip çıkış listesinin hazırlanması, | Askılık ve giysi tem. |
9 | Kulis düzeni ve yönetimi, ışık sistemleri ile ilgili bilgiler. | Askılık ve giysi tem. |
10 | Defile koreografisi, müzik seçimi, mankenlik yürüyüş tarz ve çeşitleri, | |
11 | UYGULAMA ; Final için yapılacak olan defilenin yerinin saptanıp, ölçülerinin alınması./ Defile konseptine uygun dekor ve müzik seçimleri (Tasarımcı öğrencilernin katılımıyla) | Moda Tasarım öğrencileri ile birlikte |
12 | UYGULAMA ; Tanıtım afiş ve davetiyelerin hazırlanması. | |
13 | UYGULAMA ; Seçilen mankenlerin üstüne prova yapılması | Mekan organ. |
14 | UYGULAMA ; Defile mekanının düzenlenmesi ve koreografik provaları. | Mekan organ. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL - Jürinin not vereceği defile sunumları. |
Ders Kitabı | Kişisel deneyimler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Moda merkezi ülkelerden, defile görselleri. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 11 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest